άü ÎϬÅϬâϬÑÎ±Ï¬Ç ÎºÎ±Î¹ η ζήλια είναι δϬÖο ÎÎ½Î½Î¿Î¹ÎµÏ¬Ç Ï¬ÄÎ¿Ï¬Ö Ï¬ÉϬÖϬáνά ϬÄάνε μαζί. άïίναι ϬÄϬÅαγμαϬÑικά αμϬÜίβολο αν ϬÖϬÄάϬÅϬáει άνθϬÅϬâϬÄÎ¿Ï¬Ç Ï¬ÉϬÑον κϬåϬÉμο ϬÄÎ¿Ï¬Ö Î½Î± ÎϬáει εϬÅϬâϬÑεϬÖϬÑεί και να μην ÎϬáει ζηλÎϬàει ϬÑο ϬÉϬçνϬÑϬÅοϬÜο ϬÑοϬÖ. άïίϬÑε γιαϬÑί αιϬÉθάνεϬÑαι αναϬÉϬÜάλεια, είϬÑε γιαϬÑί είναι αϬÄϬå ϬÑη ϬÜϬçϬÉη ϬÑÎ¿Ï¬Ö Î¬ÎºÏ¬ÅϬâÏ¬Ç ÎºÏ¬ÑηϬÑικϬåÏ¬Ç ÎºÎ±Î¹ γεμάϬÑÎ¿Ï¬Ç ÎµÎ¼Î¼Î¿Î½ÎϬÇ, η ζήλια ϬÄάνϬÑα μϬÄοϬÅεί να βϬÅει ϬÑϬÅϬåϬÄο να ϬÑϬÅϬÖϬÄϬéϬÉει και να εμϬÜανιϬÉϬÑεί.
άó ζήλια είναι ϬÉϬÖνδϬÖαϬÉμϬåÏ¬Ç Ï¬ÉϬÖναιϬÉθημάϬÑϬâν και για αϬÖϬÑϬå είναι ϬÑϬåϬÉο ϬÉϬÜοδϬÅή και εκϬÑϬåÏ¬Ç ÎµÎ»ÎγϬáÎ¿Ï¬Ö ÎºÎ¬Ï¬ÄÎ¿Î¹ÎµÏ¬Ç Ï¬ÜοϬÅÎϬÇ. ΠεϬÅιλαμβάνει ϬÑο ϬÜϬåβο, ϬÑην αναϬÉϬÜάλεια, ϬÑο άγϬáοϬÇ, ϬÑο θϬÖμϬå, ϬÑην οϬÅγή, ϬÑην αϬÄελϬÄιϬÉία. Το ϬÄολϬç ενδιαϬÜÎϬÅον είναι ϬåϬÑι Ϭåλοι Î¼Î±Ï¬Ç Î±Î½Î±Î³Î½Ï¬âϬÅίζοϬÖμε ϬÑÎ¹Ï¬Ç ÎºÎ±Ï¬ÑαϬÉϬÑϬÅοϬÜικÎÏ¬Ç Ï¬ÑÎ·Ï¬Ç Î´Ï¬ÖναϬÑϬåϬÑηϬÑÎµÏ¬Ç ÎºÎ±Î¹ ϬåϬÑι μϬÄοϬÅεί να αϬÄοϬÑελÎϬÉει ϬÑο μεγαλϬçϬÑεϬÅο αγκάθι ϬÉϬÑÎ¹Ï¬Ç Ï¬ÉϬáÎϬÉÎµÎ¹Ï¬Ç Ï¬ÑϬâν ζεϬÖγαϬÅιϬéν, αλλά αϬÄϬå ϬÑην άλλη Ϭåλοι Î¼Î±Ï¬Ç Î¸ÎµÏ¬âϬÅοϬçμε ϬÄεϬÅίεϬÅγο να είναι κάϬÄÎ¿Î¹Î¿Ï¬Ç ÎµÏ¬ÅϬâϬÑεϬÖμÎÎ½Î¿Ï¬Ç ÎºÎ±Î¹ να μη ζηλεϬçει ϬÄοϬÑÎ.
ΠϬÅοϬÜανϬéϬÇ, ϬÑα ϬÄάνϬÑα ÎϬáοϬÖν να κάνοϬÖν με ϬÑο μÎϬÑϬÅο. άöÎ±Î½ÎµÎ¯Ï¬Ç Î´ÎµÎ½ μϬÄοϬÅεί να αϬÄοϬÜϬçγει να ζηλÎϬàει, αλλά ϬÉαϬÜϬéÏ¬Ç Î¼Ï¬ÄοϬÅεί να ελÎγξει ϬÑο βαθμϬå και ϬÑη ϬÉοβαϬÅϬåϬÑηϬÑα ϬÑÎ·Ï¬Ç ÎºÎ±Ï¬ÑάϬÉϬÑαϬÉηϬÇ. άó ζήλια είναι ϬÄολϬç ϬÄεϬÅίεϬÅγη καϬÑάϬÉϬÑαϬÉη γιαϬÑί ιϬÉοϬÅϬÅοϬÄεί κάϬÄÎ¿Ï¬Ö Î¼ÎµÏ¬ÑαξϬç ϬÑϬÅÎÎ»Î±Ï¬Ç ÎºÎ±Î¹ λογικήϬÇ.
άåλοι οι άνθϬÅϬâϬÄοι ϬÄÎ¿Ï¬Ö ÎϬáοϬÖν ζηλÎϬàει ÎϬáοϬÖν ϬÜανϬÑαϬÉιϬâθεί να ϬÄϬÅοκαλοϬçν καϬÑαϬÉϬÑϬÅοϬÜÎÏ¬Ç Ï¬Éαν ϬÑαϬçϬÅοι ϬÉε ϬÖαλοϬÄϬâλείο για να εκδικηθοϬçν αϬÖϬÑϬåν ή αϬÖϬÑήν ϬÄÎ¿Ï¬Ö Ï¬ÑοϬÖÏ¬Ç ÎκλεϬàε ϬÑο ϬÑαίϬÅι. άó ϬÜανϬÑαϬÉίϬâϬÉη ϬÑÎ·Ï¬Ç Î²Î¯Î±Ï¬Ç ÎµÎ¯Î½Î±Î¹ λογική και αναμενϬåμενη και μεϬÅικÎÏ¬Ç Ï¬ÜοϬÅÎÏ¬Ç Î´Ï¬Åα ηϬÅεμιϬÉϬÑικά. άÜÎ»Î»ÎµÏ¬Ç Ï¬ÜοϬÅÎÏ¬Ç Ï¬Äάλι η βία μϬÄοϬÅεί να κοϬÅϬÖϬÜϬâθεί και να ϬÜϬÑάϬÉει ϬÉε ακϬÅÎ±Î¯ÎµÏ¬Ç ÎºÎ±Ï¬ÑαϬÉϬÑάϬÉειϬÇ. άåλοι Î¼Î±Ï¬Ç Î¾ÎϬÅοϬÖμε ϬåϬÑι ϬÑα εγκλήμαϬÑα Î¶Î®Î»Î¹Î±Ï¬Ç ÎµÎ¯Î½Î±Î¹ ϬÉϬáεϬÑικά ϬÉϬÖνηθιϬÉμÎνο ϬÜαινϬåμενο, αν και ϬÉϬÖνήθϬâÏ¬Ç ÎµÎ¯Î½Î±Î¹ οι άνϬÑϬÅÎµÏ¬Ç Ï¬ÄÎ¿Ï¬Ö Ï¬ÉϬÑϬÅÎϬÜονϬÑαι καϬÑά ϬÑϬâν γϬÖναικϬéν ϬÑοϬÖϬÇ, ή ϬÑÎ¿Ï¬Ö Î±Î½Ï¬ÑίϬÄÎ±Î»Î¿Ï¬Ö Î´ÎοϬÖϬÇ.
άó ζήλεια δεν είναι ϬÄάνϬÑα ϬÄαϬÅάλογη
άüϬÅιϬÉμÎÎ½ÎµÏ¬Ç Î±Î½Ï¬ÑιδϬÅάϬÉÎµÎ¹Ï¬Ç Î¶Î®Î»Î¹Î±Ï¬Ç Ï¬âϬÉϬÑϬåϬÉο δεν είναι ϬÄαϬÅάλογεϬÇ. Το ανϬÑίθεϬÑο. άïίναι ϬÄολϬç λογικÎÏ¬Ç ÎºÎ±Î¹ αναμενϬåμενεϬÇ, καθϬéÏ¬Ç ÎºÎ±Î½ÎµÎ¯Ï¬Ç Î´ÎµÎ½ μϬÄοϬÅεί να ζει ϬÉε καθεϬÉϬÑϬéÏ¬Ç Î±Î½Î±Ï¬ÉϬÜÎ¬Î»ÎµÎ¹Î±Ï¬Ç Î³Î¹Î± ϬÄολϬç καιϬÅϬå και να καϬÑαϬÄίνει ϬÑα ϬÉϬÖναιϬÉθήμαϬÑά ϬÑοϬÖ. ΠαϬÅακολοϬÖθήϬÉειϬÇ, ϬÑο διάβαϬÉμα μηνϬÖμάϬÑϬâν ϬÉϬÑο ϬÑηλÎϬÜϬâνο ή ϬÉϬÑο email, ϬÉκηνÎÏ¬Ç Î¶Î·Î»Î¿Ï¬ÑϬÖϬÄÎ¯Î±Ï¬Ç Ï¬ÉϬÑο ϬÉϬÄίϬÑι και Î¬Î»Î»ÎµÏ¬Ç Î¼Î¿Ï¬ÅϬÜÎÏ¬Ç Î¶Î®Î»Î¹Î±Ï¬Ç ÎµÎ¯Î½Î±Î¹ ϬÉϬÖϬáνÎÏ¬Ç ÎºÎ±Î¹ ϬâÏ¬Ç Îνα ϬÉημείο λογικÎϬÇ.
Το ϬÑÎϬÅÎ±Ï¬Ç Î¬ñήλια
Το μεγάλο ϬÄϬÅϬåβλημα με ϬÑη ζήλια και ϬÑον ÎϬÅϬâϬÑα ϬÄϬÅοκϬçϬÄϬÑει ϬåϬÑαν η ζήλια είναι ϬÜανϬÑαϬÉϬÑική. Σε ϬÄολλÎÏ¬Ç Ï¬ÄεϬÅιϬÄϬÑϬéϬÉÎµÎ¹Ï¬Ç Î¿ ÎϬÅϬâϬÑÎ±Ï¬Ç Î³Î¯Î½ÎµÏ¬Ñαι εξάϬÅϬÑηϬÉη και εμμονή και οδηγεί ϬÑον Îναν αϬÄϬå ϬÑοϬÖÏ¬Ç Î´Ï¬Öο να βλÎϬÄει ϬÜανϬÑαϬÉϬÑικοϬçÏ¬Ç ÎµÏ¬áθϬÅοϬçÏ¬Ç Ï¬ÄανϬÑοϬç. άàϬÉϬÑϬâ και αν δεν ϬÖϬÄάϬÅϬáει ϬÄϬÅαγμαϬÑική αϬÄειλή, κάϬÄοιοι ϬÑη βλÎϬÄοϬÖν, ϬÑην ϬÑϬÅοϬÜοδοϬÑοϬçν και ϬÑη ϬÉϬÖνϬÑηϬÅοϬçν, με αϬÄοϬÑÎλεϬÉμα ο μεγαλϬçϬÑεϬÅÎ¿Ï¬Ç Ï¬ÜϬåÎ²Î¿Ï¬Ç Ï¬ÑοϬÖÏ¬Ç Î½Î± γίνεϬÑαι ϬÄϬÅαγμαϬÑικϬåϬÑηϬÑα, ϬåϬáι γιαϬÑί ϬåνϬÑϬâÏ¬Ç Ï¬ÖϬÄάϬÅϬáει ϬÄϬÅϬåβλημα, αλλά γιαϬÑί εκείνοι ϬÑο δημιοϬçϬÅγηϬÉαν. άó ζήλια είναι Îνα ϬÑÎϬÅÎ±Ï¬Ç Ï¬ÄÎ¿Ï¬Ö Î³ÎµÎ½Î½Î¹ÎϬÑαι αϬÄϬå ϬÑον εαϬÖϬÑϬå ϬÑÎ¿Ï¬Ö ÎºÎ±Î¹ ϬÑϬÅÎϬÜεϬÑαι αϬÄϬå ϬÑον εαϬÖϬÑϬå ϬÑοϬÖâ¬Ä¬ù, γϬÅάϬÜει ϬÉϬÑον â¬Ä¬úάüθÎλλοâ¬Ä¬ù ο άüϬÖίλιαμ ΣαίξϬÄηϬŠκαι ÎϬáει εν μÎϬÅει δίκιο.
άó ζήλια είναι ϬÑαϬÖϬÑιϬÉμÎνη ϬåμϬâÏ¬Ç ÎºÎ±Î¹ με ϬÑην αναζήϬÑηϬÉη ϬÑÎ·Ï¬Ç Î±Î»Î®Î¸ÎµÎ¹Î±Ï¬Ç. άü ζηλϬåϬÑϬÖϬÄÎ¿Ï¬Ç Î¸Îλει να μάθει αν αϬÖϬÑϬå ϬÄÎ¿Ï¬Ö Ï¬ÄιϬÉϬÑεϬçει ή ϬÜανϬÑάζεϬÑαι είναι αλήθεια ή ϬåϬáι. άúϬÄοϬÅοϬçμε ϬåμϬâÏ¬Ç Ï¬åλοι να ανϬÑÎξοϬÖμε ϬÑην αλήθεια; άåϬáι, για αϬÖϬÑϬå και η ζήλια ϬÉϬÑÎ¹Ï¬Ç Ï¬ÉϬáÎϬÉÎµÎ¹Ï¬Ç Î´Î·Î¼Î¹Î¿Ï¬ÖϬÅγεί Îναν ϬÜαϬçλο κϬçκλο.
άñήλια, Îνα δίκοϬÄο μαϬáαίϬÅι
άó ζήλια ϬÉε ανεκϬÑά ϬåϬÅια μϬÄοϬÅεί να μην ϬÉκοϬÑϬéϬÉει ϬÑον ÎϬÅϬâϬÑα, μϬÄοϬÅεί να ϬÑον εϬÄαναϬÜÎϬÅει και να ϬÑον αναζϬâογονήϬÉει. άúεϬÅικÎÏ¬Ç Ï¬ÜοϬÅÎÏ¬Ç Î¿Î¹ άνθϬÅϬâϬÄοι ϬÄÎ¿Ï¬Ö Î³Î¯Î½Î¿Î½Ï¬Ñαι ανϬÑικείμενα Î¶Î®Î»Î¹Î±Ï¬Ç Î±Ï¬ÄϬå ϬÑον ϬÉϬçνϬÑϬÅοϬÜϬå ϬÑοϬÖϬÇ, αιϬÉθάνονϬÑαι κολακεϬÖμÎνοι και αϬÅϬáίζοϬÖν να αιϬÉθάνονϬÑαι καλϬçϬÑεϬÅα μÎϬÉα ϬÉϬÑη ϬÉϬáÎϬÉη ϬÑοϬÖϬÇ, ξÎϬÅονϬÑÎ±Ï¬Ç Ï¬åϬÑι ϬÑο ÎϬÑεϬÅον ϬÑοϬÖÏ¬Ç Î®Î¼Î¹Ï¬ÉÏ¬Ö ÎµÎ½Î´Î¹Î±Ï¬ÜÎϬÅεϬÑαι για αϬÖϬÑοϬçÏ¬Ç Ï¬ÄϬÅαγμαϬÑικά.
άïϬÄειδή ϬåμϬâÏ¬Ç Î±Ï¬ÖϬÑά ϬÑα ϬÄαιϬáνίδια είναι εϬÄικίνδϬÖνα και η ζήλια είναι δίκοϬÄο μαϬáαίϬÅι, καλϬå είναι να θϬÖμϬåμαϬÉϬÑε ϬåϬÑι ϬÄάνϬâ αϬÄϬå Ϭåλα ϬáϬÅειαζϬåμαϬÉϬÑε μÎϬÑϬÅο και ηϬÅεμία ϬÉϬÑη ϬÉϬáÎϬÉη μαϬÇ. άü ÎϬÅϬâϬÑÎ±Ï¬Ç ÎµÎ¯Î½Î±Î¹ ϬÄολϬç ϬÉημανϬÑικϬåÏ¬Ç Î³Î¹Î± να ϬÄαίζοϬÖμε μαζί ϬÑÎ¿Ï¬Ö ÎºÎ±Î¹ να ϬÑον καϬÑαϬÉϬÑϬÅÎϬÜοϬÖμε με ϬÑη ζήλιαâ¬Ä¦